Yleiset uutiset

17.1.2017 9.00

Eurosta viis -kampanja kannustaa työpaikkoja kehittämispolulle

Suomi menettää joka vuosi noin 24 miljardia euroa työpanoksen menettämisen seurauksena ja työikäisten terveydenhoitomenoina (sosiaali- ja terveysministeriö: Menetetyn työpanoksen kustannus). Työpanoksen menettämisen kustannukset haittaavat yhä enemmän kansantalouden orastavaa tervehtymistä.

Työelämä 2020 -hanke on tarttunut toimeen tämän asian edistämiseksi. Työelämätoimijoiden yhteistyössä laatima Kehittämispolku-testi auttaa johtoa ja työntekijöitä kehittämään yhdessä omaa toimintaansa. Testitulosten perusteella löytyvät ne työpaikan tärkeimmät kehittämiskohteet, joita parantamalla menestytään myös tulevaisuudessa. Samalla testi mahdollistaa työntekijöiden tulemisen kuulluiksi, ja koko työyhteisön mukaan ottamisen kehittämistyöhön.

Kehittämispolku-testin markkinointikampanja ”Eurosta viis” käynnistyi 17.1.2017.

– Kevään aikana Kehittämispolku-testiä esitellään mm. talous- ja ammattilehdissä, erilaisissa tapahtumissa sekä sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena on, että mahdollisimman moni työpaikka ottaisi testin käyttöönsä, kertoo hankekoordinaattori Henni-Liisa Kirjavainen Työelämä 2020 -hankkeesta.

tem_oma_1110x555

Kampanjasivulla eurostaviis.fi voi käydä lukemassa lisää kampanjasta ja Kehittämispolku-testistä. Sivulta löytyy myös aiheeseen johdattava video. Itse testi sijaitsee Oma Yritys-Suomessa, jonne sivulta on linkki.

Kehittämispolku-testistä löytyy tietoa myös hankkeen verkkosivuilta.

Lisätiedot: hankekoordinaattori Henni-Liisa Kirjavainen, Työelämä 2020 -hanke, henni-liisa.kirjavainen(at)tem.fi, puh. 029 504 7187


Palaa otsikoihin